Resultaten patiënttevredenheidonderzoek
In 2021 hebben we 400 patiënten benaderd met de vraag een online enquête in te vullen. Maar liefst 33% van deze groep hebben de enquête ingevuld. Hartelijk dank hiervoor.
Gemiddeld gaf u ons een 7.6. Een prachtig resultaat.
Positief bent u over onze assistentes die goed en aandachtig luisteren en de tijd voor u nemen. Daarnaast bent u tevreden dat u veelal binnen 24 uur op het spreekuur terecht kunt. Tevens geven de huisartsen een begrijpelijke samenvatting van uw situatie, hebben ze voldoende tijd voor u en heeft u vertrouwen in de deskundigheid van de huisarts. In de apotheek bent u tevreden over de uitleg van de werking en mogelijke bijwerkingen van het medicijn.
Minder positief bent u over het gegeven dat een gesprek aan de balie hoorbaar is in de wachtkamer. Daarnaast wenst u een gesprek over de bijwerkingen en het gewenste resultaat van een medicijn.
Qua privacy proberen we zoveel mogelijk privacy gevoelige gesprekken de hiervoor bestemde ruimte te voeren. Heeft u een privacygevoelige vraag? Schroom niet de assistente te vragen het gesprek in een kamer te voeren.
De ontevredenheid over het gesprek over bijwerkingen en resultaat van een medicijn hebben we ter harte genomen. In januari van dit jaar hebben de assistentes een training “tweede uitgifte gesprek” gevolgd, waarbij juist dit onderdeel ter sprake kwam.
Publicatiedatum: 14-02-2022